ביטוח רפואי לרילוקיישן – צעדים ראשונים

מכירים את זה שכולם תמיד אומרים  העיקר הבריאות?! נכון. אז למה אנחנו שוכחים את העיקר כשעושים רילוקיישן?

בריאות היא לא רק העיקר. היא גם עסק יקר. אפילו יקר מאוד. אנחנו, בישראל, כל כך מורגלים למערכת הבריאות הציבורית ולחוק ביטוח בריאות ממלכתי, עד שאנו לא עוצרים לחשוב לרגע מה קורה ברילוקיישן. מערכת הבריאות הציבורית נשארת בארץ. אנחנו עוברים לחו”ל. זמינות השירותים הרפואיים ללא עלות או בעלות מסובסדת בעיקרה אינה מנת חלקם של היוצאים לרילוקיישן. מתי שילמתם פעם אחרונה על ביקור אצל רופא משפחה? (למען האמת, שילמתם. כל חודש, דרך תלוש השכר) . אנו כמובן נוטים שלא לייחס חשיבות לכך, מתוך הרגל, אולם כתוצאה מכך, אנו גם לעיתים מקלים ראש בעובדה שבמדינות שונות, מערכות בריאות שונות.

ברילוקיישן – במקום ביטוח בריאות ממלכתי, פשוט ביטוח רפואי.

ביטוח רפואי לרילוקיישן מממן בעת הצורך את עלות צריכת השירותים הרפואיים ונועד למי שאינו אזרח המדינה או אינו מכוסה תחת חוקי הבריאות המקומיים. חשוב מאוד להכיר מראש ולעומק, מהן האופציות העומדות לרשותכם בכל הנוגע לביטוח רפואי במדינה אליה החלטתם לעבור.

בואו נדבר על ארה”ב לדוגמא, ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, שבה כל אחד יכול (אולי) להגשים את החלום האמריקאי לאיכות חיים גבוהה ושגשוג כלכלי. אלא מה?! שלצד שפע ההזדמנויות מתנהלת מערכת בריאות מסורבלת, קשה לניהול והבנה ומעל לכל – מבוססת על רפואה פרטית בעיקר. מחירי השירותים הרפואיים בארה”ב הם מהגבוהים בעולם, וללא כיסוי ביטוחי מתאים בעת הצורך בטיפול רפואי, אתם יכולים למצוא עצמכם ניצבים בפני עול כלכלי כבד מאד. לכן, חשוב לדאוג מבעוד מועד לרכוש ביטוח רפואי מתאים, מפני שבלעדיו אתם עלולים להכניס את היד עמוק לכיס ולו גם עבור השירותים הרפואיים הבסיסיים ביותר כמו רופא משפחה ותרופות.

על מנת להבין מהו הביטוח הרפואי המתאים ביותר עבורכם ועבור הצרכים שלכם בארה”ב, להלן סקירה קצרה של מספר קטגוריות מרכזיות של תוכניות ביטוח אמריקניות (ביניהןPPO ,HMO, POS ) כשלכל אחת מהן טווח מחירים ומאפיינים שונים. לידיעתכם,PPO  היא סוג התוכנית הפופולארית ביותר מכיוון שהיא מאפשרת למבוטח חופש בחירה מקסימלי. בהשוואה בין הביטוחים השונים חשוב לבדוק מהן ההשתתפויות העצמיות, תקופות ההמתנה, תקרות הכיסוי וההגבלות בצריכת השירותים הרפואיים המוגדרות בכל אחת מפוליסות הביטוח השונות והמגוונות.

במדינות עם מערכות רפואה ציבוריות יותר דוגמת חלק ממדינות מערב אירופה כגון אנגליה, גרמניה, הולנד ומדינות אחרות כמו קנדה, בהן נהנים האזרחים ולרוב גם מהגרים ותושבים ארעיים, מכיסוי בריאות ממלכתי (כזה שניתן במלואו או מסובסד על ידי המדינה), מומלץ לבדוק מהי תקופת ההמתנה הנדרשת מכם כתושבים/מהגרים, לפני שתהיו זכאים לשירותי הבריאות הממלכתיים. לא פחות חשוב לבחון היטב האם השירותים הנכללים במסגרת הכיסוי אכן עונים על הצרכים האישיים שלכם, או שיש צורך ברובד ביטוחי משלים (בדומה למה שרוכשים בארץ).

נקודה אחרונה שחשוב להכיר – לא כל הביטוחים הרפואיים לרילוקיישן מאפשרים כיסוי בעת החזרה לישראל, אם זה רק לביקור מולדת או בעת סיום תקופת הרילוקיישן. זיכרו כי מי ששהה זמן רב ברילוקישיין,  כאשר ישוב לארץ עלול לגלות כי החוק בארץ מגדיר תקופת המתנה לזכאות לשירותים רפואיים בקופות החולים. תכנית הביטוח של דיוידשילד כוללת מענה גם לשני נושאים אלו. אנו מזמינים אתכם לפנות אלינו בכל שאלה בנושאי הביטוח הרפואי: +972-9-8920950, [email protected]

רילוקיישן מהנה לכולם…

כתבות דומות

תחרות חדשנות למלחמה באנטישמיות // ד”ר רועי צזנה

השנה היא שנת 2024. בערים המתקדמות בעולם אפשר למצוא מכוניות אוטונומיות על...

ראיון עם מדען חוזר, עם ד”ר אהרון (רוני) אזגורי

משרה נוכחית – מרצה בכיר במחלקה להנדסה כימית וביוטכנולוגיה באוניברסיטת אריאל. באילו...

מסר ליום האשה מיו”ר הארגון, פרופ’ רבקה כרמי

לכל מדעניות רשת סיינס אברוד באשר הינכן, שלום וברכה. יום האשה השנה...

ראיון עם מדענית חוזרת, עם ד”ר מיכל ארד

משרה נוכחית – VP Academia and Science, Awz Ventures באילו תחומים עסקו...

אירוע הפתיחה של Synergy Innovate של את”א יוצא לדרך!

האם תהיתם איך חדשנות ברפואה באה לידי ביטוי במלחמת חרבות ברזל? איך...

התפרסם הקול הקורא השני לתוכנית לתמיכה בהעסקת חוקרים מצטיינים במעמד חוקר בשיתוף עם המרכז לקליטה במדע במשרד העלייה והקליטה

***שימו לב, מועד ההגשה נדחה ל 12.5.24*** הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה...

הכירו את מרכז הסרטן המשולב הטכניוני – ראיון עם מנהל המרכז (שמגייס!)

שלום פרופ’ אמיר אורין, ראש מרכז הסרטן המשולב הטכניוני ספר על המרכז: מרכז...

יש לך דוקטורט, או עד שנה לסיומו? זה הזמן להוביל את השינוי

נפתחה ההרשמה להגשת מועמדות למחזור י”ד של תוכנית ממשק – ממדע למדיניות, מבית...

התפרסם קול קורא למתן מלגות למדענים חוזרים ע”ש יצחק שמיר למשתלמים במחקר לשנת 2024

משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה (להלן – המשרד) מפרסם בזאת קול קורא לקבלת...